anoshaaa anoshaaa .

anoshaaa

جمعيت سالمندي ايران دوبرابر مي‌شود

رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان بهزيستي كشور گفت: از سال‌۱۳۹۸ تا ۱۴۲۳ يعني طي ۲۳‌سال جمعيت سالمندي ايران دوبرابر مي‌شود و به ۲۰‌درصد مي‌رسد.

جمعيت سالمندي ايران دوبرابر مي‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از تسنيم؛ حسام الدين علامه با اشاره به آخرين وضعيت شيوع سالمندي و  سالمندان كشور و اولويت‌ها و نياز هاي فعلي و آتي كشور در زمينه خدمت‌رساني به سالمندان و نقش و جايگاه دبيرخانه شوراي ملي سالمندان و بهزيستي كشور و ساير دستگاه‌ها در اين زمينه، آينده و آينده پژوهي سالمندان و پنجره جمعيتي كشور و وظيفه اصلي بنياد هاي سالمندان در زمينه مطالبه گري و پويش‌هاي اطلاع رساني و فرهنگي اجتماعي برشمرد.

مقالات بيشتر:سراي سالمندان

وي تصريح كرد: در همين رابطه بايد به رصد ويژگي‌هاي جمعيتي در حال تغيير جامعه توجه داشت تا بتوان با برنامه‌ريزي بهترين زيرساخت‌ها را براي مواجهه با تغييرات جمعيتي به وجود آورد چون پيش‌بيني‌ها بر اساس سناريوهاي جمعيتي اين است كه از سال‌1398 تا 1423 يعني طي 23‌سال جمعيت سالمندي ايران دوبرابر مي‌شود و به 20‌درصد مي‌رسد.

علامه گفت: بعد از اين شرايط بازهم شتاب ادامه پيدا مي‌كند به طوري كه جمعيت سالمندي در سال‌1435 از يك‌سوم جمعيت كشور عبور مي‌كند و اين‌ يك زنگ هشدار است.

مقالات ديگر:توليد كننده پرده زبرا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۲:۱۷ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)