anoshaaa anoshaaa .

anoshaaa

اهدای 1000 دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان ایران توسط سازمان ملل

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اهدای نمادین 1000 دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان در سراسر کشور از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران خبر داد.

محمد نفریه پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای نمادین هزار دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت که با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و همچنین نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برگزار شد،‌ اظهار کرد: 800 دستگاه اکسیژن‌ساز در 18 استان بین مراکز نگهداری سالمندان از سراسر کشور توزیع شده و به محض رسیدن 200 دستگاه باقی‌مانده، در 13 استان توزیع خواهد شد.

مقالات مشابه:بهترین مرکز سالمندان تهران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هزار مرکز در کشور برای نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روان مزمن فعالیت دارند که بیش از 350 مرکز برای سالمندان هستند. دستگاه‌های اکسیژن ساز پس از مراکز سالمندان بین مراکزی توزیع شده‌اند که جمعیت بیشتری سالمند دارند. دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اکنون در حال بهره‌برداری است و امیدواریم بتوانیم خدمات خود را به گروه سالمندان در کشور توسعه دهیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با شروع پاندمی کرونا در جهان با هشدار وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی کشور کمیته بیماری واگیردار تشکیل داد. این اقدام دو ماه بعد از اینکه اولین مورد مثبت کرونا در ایران شناسایی شد، انجام گرفت برای همین توسط پزشکان در این کمیته اقدامات پیشگیرانه انجام شد. اولین بخشنامه کرونا نیز یک ماه قبل از اینکه اولین مورد مثبت در ایران شناسایی شود، صادر شد که 6 دستورالعمل بهداشتی داست. طی بهمن‌ماه سال 98، سه بخشنامه صادر شد. بهزیستی داوطلبانه همه مراکز را وارد قرنطینه خودخواسته کرد. بیش از 90 پروتکل در مراکز بهزیستی از مراکز سالمندان تا شیرخوارگاه‌ها از مراکز اقامتی تا آموزشی و توانبخشی با همکاری وزارت بهداشت انجام شد.

نفریه خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه بیماری کرونا هزینه مراکز ما را زیاد کرد از نهادهای ملی و بین‌المللی استمداد طلبیدیم. با همکاری نهادهایی مانند بنیاد مستضفان و ستاد فرمان امام و دیگر سازمان ها اقدامات خوبی در مراکز انجام شد. اولین سازمان بین المللی که کمک‌های خود را به ما ارزانی کرد صندوق ملل جمعیت متحد و بعد یونیسف بود. میزان مرگ و میر در مراکز تحت پوشش بهزیستی به دلیل اقدامات پیشگیرانه نسبت به نرم جهانی و حتی نسبت به کشورهای جهان اول بسیار پایین‌تر و قابل تامل‌تر بود به عنوان مثال اقدام برای آموزش از راه مجازی دور کودکان معلول توسط سازمان جهانی بهداشت در منطقه تقدیر شد.

معاون سازمان بهزیستی تصریح کرد: در دوران کرونا، واکسیناسیون مراکز سالمندان در اولولیت قرار گرفت و تقریبا صد در صد مراکز بهزیستی واکسینه شدند. به طور متوسط همه مراکز ۸۰ درصد دوز اول و ۶۰ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر میزان ابتلا و مرگ و میر بسیار کم شده است.

مقالات دیگر:گلفروشی در زعفرانیه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۹:۴۰ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)