anoshaaa anoshaaa .

anoshaaa

اهداي 1000 دستگاه اكسيژن‌ساز به مراكز سالمندان ايران توسط سازمان ملل

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از اهداي نمادين 1000 دستگاه اكسيژن‌ساز به مراكز سالمندان در سراسر كشور از سوي صندوق جمعيت سازمان ملل متحد در ايران خبر داد.

محمد نفريه پيش از ظهر امروز در مراسم اهداي نمادين هزار دستگاه اكسيژن‌ساز به مراكز سالمندان تحت نظارت كه با حضور وحيد قبادي دانا رئيس سازمان بهزيستي كشور و همچنين نماينده صندوق جمعيت سازمان ملل متحد برگزار شد،‌ اظهار كرد: 800 دستگاه اكسيژن‌ساز در 18 استان بين مراكز نگهداري سالمندان از سراسر كشور توزيع شده و به محض رسيدن 200 دستگاه باقي‌مانده، در 13 استان توزيع خواهد شد.

مقالات مشابه:بهترين مركز سالمندان تهران

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور خاطرنشان كرد: اكنون بيش از هزار مركز در كشور براي نگهداري سالمندان، معلولان و بيماران روان مزمن فعاليت دارند كه بيش از 350 مركز براي سالمندان هستند. دستگاه‌هاي اكسيژن ساز پس از مراكز سالمندان بين مراكزي توزيع شده‌اند كه جمعيت بيشتري سالمند دارند. دستگاه‌هاي اكسيژن‌ساز اكنون در حال بهره‌برداري است و اميدواريم بتوانيم خدمات خود را به گروه سالمندان در كشور توسعه دهيم.

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: با شروع پاندمي كرونا در جهان با هشدار وزارت بهداشت، سازمان بهزيستي كشور كميته بيماري واگيردار تشكيل داد. اين اقدام دو ماه بعد از اينكه اولين مورد مثبت كرونا در ايران شناسايي شد، انجام گرفت براي همين توسط پزشكان در اين كميته اقدامات پيشگيرانه انجام شد. اولين بخشنامه كرونا نيز يك ماه قبل از اينكه اولين مورد مثبت در ايران شناسايي شود، صادر شد كه 6 دستورالعمل بهداشتي داست. طي بهمن‌ماه سال 98، سه بخشنامه صادر شد. بهزيستي داوطلبانه همه مراكز را وارد قرنطينه خودخواسته كرد. بيش از 90 پروتكل در مراكز بهزيستي از مراكز سالمندان تا شيرخوارگاه‌ها از مراكز اقامتي تا آموزشي و توانبخشي با همكاري وزارت بهداشت انجام شد.

نفريه خاطرنشان كرد:‌ با توجه به اينكه بيماري كرونا هزينه مراكز ما را زياد كرد از نهادهاي ملي و بين‌المللي استمداد طلبيديم. با همكاري نهادهايي مانند بنياد مستضفان و ستاد فرمان امام و ديگر سازمان ها اقدامات خوبي در مراكز انجام شد. اولين سازمان بين المللي كه كمك‌هاي خود را به ما ارزاني كرد صندوق ملل جمعيت متحد و بعد يونيسف بود. ميزان مرگ و مير در مراكز تحت پوشش بهزيستي به دليل اقدامات پيشگيرانه نسبت به نرم جهاني و حتي نسبت به كشورهاي جهان اول بسيار پايين‌تر و قابل تامل‌تر بود به عنوان مثال اقدام براي آموزش از راه مجازي دور كودكان معلول توسط سازمان جهاني بهداشت در منطقه تقدير شد.

معاون سازمان بهزيستي تصريح كرد: در دوران كرونا، واكسيناسيون مراكز سالمندان در اولوليت قرار گرفت و تقريبا صد در صد مراكز بهزيستي واكسينه شدند. به طور متوسط همه مراكز ۸۰ درصد دوز اول و ۶۰ درصد دوز دوم واكسن را دريافت كرده‌اند و در حال حاضر ميزان ابتلا و مرگ و مير بسيار كم شده است.

مقالات ديگر:گلفروشي در زعفرانيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۹:۴۰ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

بيماران قلبي و ريوي تهران از خانه خارج نشوند

خليج فارس:كيفيت هواي پايتخت در بيستم تيرماه از لحاظ غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون با شاخص لحظه اي ۱۱۹ در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس از جمله كودكان، زنان باردار، سالمندان و بيماران قلبي قرارگرفت

به گزارش«خليج فارس» به نقل از مشرق، از اعلام شركت كنترل كيفيت هواي تهران، همچنين ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون طي ۲۴ ساعت گذشته منتهي به ساعت ۱۴ امروز بر روي شاخص ۱۳۸ در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس بود.

در همين مدت، غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر كمتر از ۱۰ ميكرون با شاخص ۱۲۴، ازن با شاخص ۷۳، دي اكسيد نيتروژن با شاخص ۷۲ و منواكسيد كربن با شاخص ۲۷ بوده است.

مقالات مشابه:آسايشگاه سالمندان در تهران

ايستگاه ميدان امام خميني منطقه ۱۲ در شرايط سالم

بر اين اساس،ايستگاه‌هاي ميدان امام خميني منطقه ۱۲  و اقدسيه منطقه ۱ هر دو با شاخص ۸۵ و پونك با شاخص ۹۹ طي ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلايندگي ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون كمترين آلايندگي را به ثبت رسانده و جزو مناطق سالم بود.

ايستگاه شريف منطقه ۲ در شرايط ناسالم

همچنين ايستگاه‌هاي شريف منطقه ۲ و شهرداري منطقه ۲۱ هر دو با شاخص ۱۶۱  و پيروزي منطقه ۱۳ با شاخص ۱۵۸ از لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون بيشترين آلايندگي را ثبت كردند و جزو مناطق ناسالم براي همه اقشار جامعه بودند.

شاخص كيفيت هوا معياري براي تعيين روزانه كيفيت هوا و ميزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است كه به ترتيب از صفر تا ۵۰ در شرايط پاك يا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرايط قابل قبول يا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرايط ناسالم براي گروه حساس يا نارنجي، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرايط ناسالم براي همه  يا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرايط بسيار ناسالم يا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرايط خطرناك يا ارغواني تعيين شده است.

از ابتداي امسال ۲ روز هواي پاك، ۹۵ روز هواي قابل قبول يا همان سالم و ۱۵ روز هواي ناسالم براي گروه هاي حساس و يك روز ناسالم براي همه گروه ها در تهران  به ثبت رسيده است.

مقالات ديگر:بهترين مشاور و روانشناس تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۳:۲۶ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

كتابي درباره هنر كاشي هفت رنگ شيراز منتشر شد

شيراز- ايرنا- كاشي هفت رنگ با نقش‌هاي گل وبته و پرنده و فرشته، بخشي ازمعماري درون و بيرون خانه‌ها وبناهاي شيراز بود كه اينك در قاب‌هاي كوچك برخي بناها نمود دارد؛ كتابي درباره اين هنر روانه بازار شده است.

هادي سيف در كتاب" آن از قصه خواب پرواز فرشتگان" با عنوان فرعي شيراز ميعادگاه رنسانس هنرهاي مردمي ايران به موضوع كاشيگري و كاشي نگاري يا كاشي هفت رنگ پرداخته است.

نويسنده در آغاز اين كتاب در نوشته‌اي طولاني كه به نظر مي‌رسد مقدمه باشد با نثري سنگين و آميخته با خيال و واقعيت و خاطره به انگيزه‌هاي خود براي نگاشتن اين اثر پرداخته است.

مقالات بيشتر:بهترين گلفروشي شهرك غرب

هادي سيف نوشته است: اول بار نام خالق مجلس كاشي هفت رنگ جنگ رستم و ديوسفيد را از زبان حاج باقر جهانميري شنيدم اوكه در يكي از ديدارهايش با پدر در موزه با بياني از سر قدرشناسي اعتراف كرد اگر در روزگار بناي ارگ كريمخان، نقاش و كاشي پزي به حق استاد كار چون خدا بيامرز آقا بهرام كاشي پز همت به خرج نمي‌داد در نقاشي مجلس باشكوه نبرد رستم و ديو سفيد براي نصب بر سردر ارگ كريمخان و رستم دستان را با چنان جلال و شكوهي به جنگ با ديو سفيد نمي‌فرستاد حاشا كه نقاشي بر كاشي هاي هفت رنگ در شيراز ما به چنين جايگاهي مي‌رسيد.هيهات كه قدر خودش و خاندان كاشي پزش ناشناخته ماند.

در بخش دوم كتاب، نويسنده با همان نثر پرتكلف به زندگي آقا بهرام كاشي پز و معاصرانش همچنين به شرح كاشيكاري در بناهاي مهم شيراز پرداخته  است.

در پشت جلد كتاب آمده است: در اثر حاضر با مدد از نقل راويان و رهروان صادق و شريف ، نقش كارساز و ماندگار هنرمندان گمنام عابد و عاشق شيراز، خاندن كاشيگر و كاشي نگار(مروجان نقاشي بر كاشي هاي هفت رنگ) به راهبري استاد آقا بهرام شيرازي خالق مجالس باشكوه نبرد رستم با ديو سفيد بر سر در ارگ كريمخاني در برپايي رنسانس هنرماي مردمي ايران در قرن چهاردهم هجري موردبررسي، نقد و شناسايي قرار گرفته است.   

اين كتاب را انتشارات روزنه و سازمان فرهنگي،اجتماعي ورزشي شهرداري شيراز منتشر كرده اند.

كتاب داراي عكس هايي سياه و سفيد از كاشيكاري و بناهاي مشهور شيراز است.   


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۲۱ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

پس از سالمندان چه گروهايي واكسينه خواهند شد؟

 عليرضا رييسي گفت: هم اكنون وضعيت تامين واكسن و واكسيناسيون مطلوب است و مردم نگران واكسن كرونا نباشند.

به گزارش سلام نو به نقل از شبكه خبر، سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا گفت: از يكشنيه سيزدهم تيرماه محدوديت‌هاي كرونايي در شهرهاي قرمز و نارنجي اجرا مي‌شود.

مقالات بيشتر:بهترين سراي سالمندان تهران

عليرضا رييسي در گفتگو با تيتر امشب از قرمز شدنِ ۹۲ شهر در كشور گفت و افزود: در كنار دورهمي‌هاي خانوادگي يكي از مراكز شيوع ويروس كرونا رستوران‌ها و مراكز غذاخوري عمومي است.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا با بيان اينكه تاكنون سابقه نداشته است در استان سيستان و بلوچستان كه حدود ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار نفر دارد، تعداد مبتلايان به ويروس كرونا روزانه چشمگير باشد، افزود: در پيك‌هاي قبلي حداكثر بيمار كرونايي در هفته ۲۵۰ نفر بوده است و درحال حاضر و در پيك پنجم حدود ۲۹۷ نفر در هفته مبتلا به كرونا ثبت شده است كه روزانه حدود ۴۰ نفر است.

او در ادامه بحث خيز پيك پنجم در كشور افزود: استان جنوب شرقي كشور از زير ساخت‌هاي بهداشتي خوبي برخوردار است. يك بيمارستان ۳۰۰ تخت خوابه آماده بهره برداري است و بيش از يك هزار تخت بيمارستاني و تجهيزات بهداشتي در مراكز بهداشتي سراسر استان توزيع شده است.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا در بخش ديگري از روند توزيع و تزريق واكسن كرونا گفت و افزود: طي هفته آينده گروه‌هاي سني جديد هم براي انجام واكسيناسيون فراخوان خواهند شد.

 عليرضا رييسي گفت: هم اكنون وضعيت تامين واكسن و واكسيناسيون مطلوب است و مردم نگران واكسن كرونا نباشند.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا با بيان اينكه از شهريور ماه، ماهانه حدود ۱۰ ميليون دوز واكسن ايراني كرونا تحويل وزارت بهداشت مي‌شود، گفت: كل جمعيت گروه هدف واكسيناسيون كرونا ۶۰ ميليون نفر است.

تأمين ماهانه ۱۰ ميليون دُز واكسن ايراني كرونا از شهريور، عليرضا رييسي با بيان اين‌كه از دو هفته ديگر، واكسن كُوو ايران بركت به صورت هفتگي يك ميليون دُز واكسن به وزارت بهداشت تحويل مي‌دهد، افزود: انتظار مي‌رود در تير ماه سه ميليون دُز واكسن بركت تحويل وزارت بهداشت داده شود، از مرداد ماه بيش از ۷ ميليون دوز در ماه از واكسن كوو ايران بركت به دست ما خواهد رسيد.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا با بيان اين‌كه از شهريور ماه، ماهانه حدود ۱۰ ميليون دُز واكسن ايراني كرونا تحويل وزارت بهداشت مي‌شود، افزود: از شهريور ماه، حدود يك ميليون دُز واكسن اسپوتنيك، يك ميليون دُز واكسن پاستور و هفت ميليون دوز واكسن بركت به دست ما خواهد رسيد همچنين از واكسن‌هاي وارداتي نيز ماهانه دست كم دو ميليون دُز واكسن به دست ما مي‌رسد.

 رييسي كل جمعيت گروه هدف واكسيناسيون كرونا را ۶۰ ميليون نفر اعلام و تصريح كرد: از شهريور ماه تا پايان سال مي‌توانيم تنها با واكسن‌هاي ايراني كرونا، تمام گروه‌هاي هدف را عليه كرونا واكسينه كنيم؛ با توجه به توليد داخلي واكسن كرونا مردم نگران واكسن نباشند.

رييسي افزود: پس از اتمام واكسيناسيون افراد سالمند، واكسيناسيون مشاغل پرخطر آغاز مي‌شود كه اين گروه شامل معلمان، اساتيد دانشگاه، رانندگان تاكسي، خلبان‌ها، زندان‌ها و گروه‌هاي پر خطر است.

"مجتبايي" دبير كل اتاق اصناف ايران در ارتباط اينترنتي از فعال بودن مشاغل گروه ۱ گفت و افزود: مراكز و مشاغل گروه يك كه نيازهاي روزمره مردم را تامين مي‌كنند از فردا ۱۳ تيرماه باز خواهند بود و مابقي گروه‌ها فعاليتي نخواهند داشت.

دبير كل اتاق اصناف ايران از همه اصناف درخواست كرد براي جلوگيري از شيوع بيماري و سلامت هموطنان پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كنند.

"سرهنگ اميدوار" رييس پليس راه راهور ناجا هم درباره اجراي منع ترددها گفت و افزود: در شهرهاي كه بواسطه شيوع كرونا و آغاز پيك پنجم رنگي شده اند ورود و خروج از شهرهاي قرمز و نارنجي ممنوع است.

او گفت: بيش از يك هزار ۹۰۰ نقطه كنترل در سطح كشور ترددها قابل كنترل است و ما طبق دستورالعمل ستاد ملي مقابله با كرونا اقدام به اجراي منع ترددها خواهيم كرد.

رييس پليس راه راهور ناجا افزود: در زماني كه محدوديت‌ها استاني ابلاغ و اجرا مي‌شود، سيستم‌هاي كنترلي به شدت اجرا مي‌شود.

مقالات ديگر:قاليشويي شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۲:۲۶ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)