anoshaaa anoshaaa .

anoshaaa

غذاهایی که مغز را پیر می‌کنند

محققان در پژوهشی دریافتند که رژیم غذایی فراوری شده بر مغز افراد سالمند اثر منفی گذاشته و موجب افت حافظه آنها میشود. در این راستا، به تفصیل این رژیم را با رژیم غذایی سرشار از امگا 3 مقایسه کردند.

فرادید| طبق یافته‌های یک پژوهش جدید، سپری کردن چهار هفته با غذا‌های فراوری شده منجر به یک واکنش التهابی قوی در مغز موش‌های پیر می‌شود. این واکنش با علایم رفتاری مرتبط با از دست دادن حافظه نیز همراه است.

به گزارش فرادید، افزون بر این، محققان دریافتند که افزودن اسید چرب امگا ۳ (DHA) به رژیم غذایی فراوری شده از مشکلات حافظه جلوگیری کرده و اثرات التهابی را در موش‌های پیر تقریبا به طور کامل کاهش میدهد.

التهاب اعصاب و مشکلات شناختی در موش‌های جوان با رژیم غذایی فراوری شده، شناسایی نشد.

در این پژوهش، رژیم غذایی به تقلید از غذا‌های حاضری انسان َبود، غذا‌هایی نظیر چیپس و اسنک‌های دیگر، غذا‌های اصلی مانند پاستا و پیتزا و وعده‌های گوشتی حاوی نگهدارنده که معمولا با هدف دوام بیشتر در فروشگاه‌ها بسته بندی میشوند.

رژیم غذایی فرآوری شده با چاقی و دیابت نوع ۲ نیز مرتبط است و براساس تحقیقات انجام شده، مصرف کنندگان مسن ممکن است برای کاهش وزن به مصرف غذا‌های پخته شده و غنی از DHA نظیر سالمون تمایل بیشتری نشان دهند، به ویژه با در نظر گرفتن آسیب‌های وارده به مغز افراد سالخورده در این پژوهش که تنها در چهار هفته آشکار شد.

مقالات دیگر:دیابت و سالمند

به گفته روث بارینتوس، نویسنده ارشد این پژوهش و مآمور تحقیق دانشگاه ایالتی آهایو، موسسه مطالعات علوم رفتاری و دانشیار بخش سلامت روان و رفتار، این حقیقت که ما ظرف چنین مدت کوتاهی شاهد این نتایج بوده ایم اندکی نگران کننده است.

نحوه آسیب غذاهای فراوری شده به حافظه در فرایند پیرشدن مغز

«این یافته‌ها نشان دهنده این است که داشتن یک رژیم غذایی بشدت فراوری شده میتواند کاهش قابل توجه و ناگهانی حافظه را در پی داشته باشد و در جمعیت سالخورده، افول سریع حافظه به احتمال زیاد منجر به بیماری‌های تخریب کننده سیستم عصبی نظیر آلزایمر میشود.

با آگاهی از این حقیقت، شاید بتوانیم میزان مصرف غذا‌های فراوری شده را کاهش داده و مصرف غذا‌های غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ DHA را برای کاهش یا جلوگیری از این پیشرفت نگران کننده افزایش دهیم».

این پژوهش در روزنامه مغز، رفتار و ایمنی منتشر شد.

آزمایشگاه بارینتوس در حال بررسی این است که آیا وقایع روزمره از قبیل جراحی، عفونت یا در این مورد، رژیم غذایی ناسالم با تمرکز خاص روی نواحی هیپوکامپوس و آمیگدال، ممکن است موجب پیرشدن مغز شوند. این پژوهش متکی بر پژوهش پیشین وی است با این نظر که رژیم غذایی کوتاه مدتِ پرچرب میتواند موجب از دست دادن حافظه و التهاب مغزی در حیوانات مسن شود و نکته دیگر اینکه سطوح DHA در نواحی هیپوکامپوس و آمیگدال در مغز موش‌های پیر پایین‌تر است.

 

DHA یا اسید دوکوساهگزائنوئیک، یک اسید چرب امگا ۳ است که بهمراه اسید ایکوساپنتانوییک EPA در ماهی و غذا‌های دریایی دیگر موجود است. میان عملکرد‌های چندگانه DHA در مغز، نقشی وجود دارد به نام دفع واکنش التهابی. نخستین مطالعه در مورد توانایی مقابله با التهاب مغزیِ حاصل از رژیم غذایی فراوری شده در این حوزه انجام شد. 

تیم پژوهش به صورت تصادفی موش‌های نر ۳ و ۲۴ ماهه را در معرض غذای عادی قرار داد (۳۲ درصد کالری از پروتین، ۵۴ درصد کربوهیدرات‌های پیچیده بر پایه گندم و ۱۴ درصد چربی)، یک رژیم غذایی بسیار فراوری شده (۱۹.۶ درصد کالری از پروتین، ۶۳.۳ درصد از کربوهیدرات‌های تصفیه شده – نشاسته ذرت، مالتودکسترین و قند و ۱۷.۱ درصد چربی) یا رژیم غذایی مشابه که با DHA کامل شده است. 

فعال سازی ژن‌های مرتبط با یک پروتین قدرتمند پیش-التهابی و دیگر نشانه‌های التهاب بطور چشمگیری هیپوکامپوس و آمیگدال را در موش‌های پیری که فقط رژیم غذایی فراوری شده داشتند بالا برد، در مقایسه با موش‌های جوانی که هرگونه رژیمی داشتند و موش‌هایی که غذا‌های فراوری شده با مکمل DHA داشتند.

موش‌های پیر با رژیم غذایی فراوری شده، نشانه‌هایی از افت حافظه را در آزمایشات رفتاری نیز از خود نشان دادند که در موش‌های جوان مشاهده نشد. آن‌ها ظرف چند روز صرف زمان در یک مکان ناآشنا را از یاد بردند، نشانه‌ای از مشکلات مرتبط با حافظه زمینه‌ای در هیپوکامپوس و عدم بروز ترس پیشاپیش در بابر نشانه خطر که نشان دهنده وجود بی قاعدگی در آمیگدال است.

مقالات دیگر:شیشه بری تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۴۱ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

صبر را چاشنی آگاهی بخشی زندگی کرونایی به سالمندان کنید

ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس سلامت روان در خراسان‌ جنوبی گفت: درست است گفته می‌شود که این روزها از طریق تماس تصویری در فضای مجازی می‌توان فاصله‌ها را کاهش داد، اما واقعیت این است که شاید بسیاری از سالمندان اصلا بلد نباشند از فضای مجازی استفاده کنند یا حتی استفاده از فضای مجازی برایشان راحت و ملموس نباشد؛ همانطور که اوایلی که ما هم می‌خواستیم استفاده کنیم این مشکلات را داشتیم.

دکتر مهشید چوبداری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما بعد از این مدت درگیری با کرونا باید یاد گرفته باشیم که چطور می‌شود با این بیماری زندگی کرد، اما قشر سالمند، قشر آسیب پذیری در برابر این بیماری هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه واکسیناسیون انجام شده و احتمالا درصدی بالایی از سالمندان ما واکسینه شدند، اما باز هم نقش مراقبت را نباید کمرنگ ببینیم؛ مراقبت‌های اولیه باید وجود داشته باشد یعنی فاصله اجتماعی، قرنطینه‌های خانگی و اینکه ماسک زدن و استفاده از موادضدعفونی کننده باید وجود داشته باشد، اما در این بین ما چه کاری انجام دهیم که سالمندانمان از نظر ذهنی و روانی دچار بیماری نشوند یا اگر بیماری جسمی دارند تشدید نشود.

چوبداری بیان کرد: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که این افراد تا حد بسیاری کمتری با دیگران در تماس باشند، تماس فیزیکی منظورمان است؛ یعنی این افراد از طریق تماس تلفنی و یا تماس تصویری با دوستداران خود صحبت کنند و یا اگر خریدی دارند به آنان کمک کنیم.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان غرب تهران

وی افزود: درست است گفته می‌شود که این روزها از طریق تماس تصویری در فضای مجازی می‌توان فاصله‌ها را کاهش داد، اما واقعیت این است که شاید بسیاری از سالمندان اصلا بلد نباشند از فضای مجازی استفاده کنند یا حتی استفاده از فضای مجازی برایشان راحت و ملموس نباشد؛ همانطور که اوایلی که ما هم می‌خواستیم استفاده کنیم این مشکلات را داشتیم.

این کارشناس سلامت روان تصریح کرد: پس با صبر و حوصله می‌توانیم به آنان طریقه استفاده از فضای مجازی را آموزش دهیم و این افراد را تشویق کنیم که ساعت‌هایی را در طول روز زمان بگذارند و داخل منزل ورزش و بازی‌های فکری را انجام دهند تا اضطراب‌هایشان کمتر شود.

چوبداری ادامه داد: یک توصیه بسیار مهم تر اینکه اگر نزدیک محل زندگی سالمندان، پارک خلوت و مکان خلوتی وجود دارد آنان را تشویق کنیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت انفرادی به آن مکان خلوت برای قدم زدن و نشستن بروند چراکه فضای باز و بیرون از منزل می‌تواند تا حد زیادی خلقشان را بهبود بخشیده و احساس بهتری به آنان دهد.

وی یادآور شد: بنابراین در ایام قرنطینه سعی کنیم به سالمندان کمک کنیم، همراهشان باشیم، جویای احوالشان باشیم و آنان را چشم انتظار نگذریم؛ فراموش نکنیم تنها با یک تماس هم می‌توانیم این ارتباط عاطفی را حفظ کنیم.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۱:۰۳ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

یو پی اس

یو پی اس

شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت در زمینه های مختلف برق و الکتریک به همراه پرسنلی مجرب و کارآزموده توانسته در خدمت رسانی و جلب رضایت مشتریان محترم توفیق حاصل نماید.

عمده فعالیت های این شرکت در ارائه ی  انواع یو پی اس (UPS) ، باتری (با برندهای مختلف)، امور پسیو و تابلو برق  به بخش های مختلف صنعتی  و خدماتی و  مشاوره فنی رایگان میباشد.

دستاوردهای این شرکت همانا مشتریانی هستند که رضایت کامل را از خدمات ما داشته اند و این را بزرگترین دستاورد خود میدانیم و همه همت خود را در جهت رضایت و جلب نظر مشتریان متعددی از جمله بانک ها - صنایع پتروشیمی - بیمارستان ها و گروه های خودرو سازی و نیز سایر ادارات دولتی و فعالان در بخش خصوصی بکار گرفته ایم و خوشبختانه دراین راستا توفیقات خوبی حاصل گردیده است

ضمنا این شرکت در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش  از امکان و توانایی سرویس و تعمیرات کاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوی مشتریان گرامی میباشد.

جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

یو پی اس چیست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

یو پی اس چیست؟ / Uninterruptible Power Supply یا به عبارت مختصر یو پی اس (UPS) ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. UPS یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کارعمده آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه می باشد.به عبارت دیگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. سیستم یو پی اس بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد که اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می شود .

 یو پی ااس

 

یو پی اس ها چند نوع اند:

دسته بندی یو پی اس ها غالباً در سه قسمت انجام می شود.

یو پی اس آفلاین (OFF LINE)

این دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند.

 

یو پی اس آنلاین (ON LINE)

در شرایط طبیعی، تأمین خروجی در این نوع UPS ها پس از تصحیح ورودی یعنی پاک سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودیانجام می پذیرد. تنها در مواقعی همچون بروز نقص فنی ،OVER LOAD یا افزایش خارج از رنج دما، یو پی اس به مد BYPASS می رود.

 

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در شرایط عادی این UPS ها ورودی از طریق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل می شود در این هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل کرده و در نهایت از همین طریق خروجی AC تأمین می شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها دارای توان های مختلفی می باشند که نسبت به میزان توان بار مصرفی , محاسبه و طراحی می گردد که معمولا توان این دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده می شود. که شکل های متداول بازار به این صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA می باشد .

 

 

انواع یو پی اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهای تک فاز و سه فاز با برند های معتبر اروپایی ، آمریکایی و آسیایی را دارا می باشد.

باتری یو پی اس
باتری یو پی اس نیکل-کادمیوم از برندهای معتبر باتری یو پی اس می باشد. (انواع باتری اروپایی، کره ای، ژاپنی، چینی، تایوانی، ویتنام، ایرانی)

استابلایزر
به دلایل مختلف، ولتاژ توزیع انرژی ثابت باقی نمی‌ماند و نوسانات قابل‌توجهی را در مقدار اسمی نشان می‌دهد

اصول کار یک UPS
اصول کار یک UPS در ساده ترین ساختار خود به این شکل  است که بار در حالت معمول از ورودی AC تغذیه می کند و همزمان با یکسوسازی ورودی AC توسط شارژر و تبدیل آن به جریان DC باتری را شارژ می کند. بلافاصله در صورت اینکه ورودی AC قطع  شودو یا نا مناسب تشخیص داده شود، INVENTER  با تبدیل ولتاژ DC باتری به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در کار تامین می کند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها دارای تکنولوژی  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  می باشند.
 
استابلایزر یا تثبیت کننده ی ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی الکترونیکی همانگونه که از اسمش معلوم است تضمین کننده یک جریان بدون نوسان است که این موضوع و استفاده از ترانس استابلایزر باعث می شود تا وسیله برقی بواسطه نواسانات جریان الکترونیکی آسیبی نبیند.

کاربردهای استابلایزر ولتاژ به نیاز هر خانه‌ای بدل شده است. هم‌اکنون انواع متفاوتی از استابلایرهای ولتاژ برای کاربردها و با کارایی‌های متفاوت موجود است. پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی مانند چیپ‌های میکروپروسسور و تجهیزات الکترونیک قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلایزر تغییر کند. اکنون این دستگاه‌ها تمام اتوماتیک، هوشمند و به همراه بسیاری کارایی دیگر هستند. همچنین واکنش فوق‌العاده سریعی به نوسانات ولتاژ نشان می‌دهند و به کاربر خود این قابلیت را می‌دهند تا ولتاژ مورد نیاز خود را از راه دور تنظیم کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

 

استابلایزر ولتاژ چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟
استابلایزر ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که صرف نظر از هر تغییر یا نوسانی در ورودی یک ولتاژ ثابت را در پایانه‌های خروجی خود به بار می‌رساند.

هدف اصلی استابلایزر ولتاژ حفاظت از تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی مانند تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و... در مقابل خسارت احتمالی از نوسانات ولتاژ می‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتیبانی 24 ساعته شرکت بهین تجهیز ماهور

 
 
مشاوره رایگان
شما در هر زمان از شبانه روز که نیاز به مشاوره دارید میتوانید با ما تماس بگیرید

 
 
تامین انواع یو پی اس
ارائه دهنده انواع یو پی اس ، برق اضطراری، باتری، استابلایزر و….

 
 
خدمات یو پی اس
امکان ارائه خدمات به کلیه یو پی اس های موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراری
دارای سبد کامل محصولات برق اضطراری( یوپی اس و … )می باشد.

 
جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: یو پی اس، خرید یو پی اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۲:۵۲ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

یو پی اس

بهین یو پی اس
 

شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت در زمینه های مختلف برق و الکتریک به همراه پرسنلی مجرب و کارآزموده توانسته در خدمت رسانی و جلب رضایت مشتریان محترم توفیق حاصل نماید.

عمده فعالیت های این شرکت در ارائه ی  انواع یو پی اس (UPS) ، باتری (با برندهای مختلف)، امور پسیو و تابلو برق  به بخش های مختلف صنعتی  و خدماتی و  مشاوره فنی رایگان میباشد.

دستاوردهای این شرکت همانا مشتریانی هستند که رضایت کامل را از خدمات ما داشته اند و این را بزرگترین دستاورد خود میدانیم و همه همت خود را در جهت رضایت و جلب نظر مشتریان متعددی از جمله بانک ها - صنایع پتروشیمی - بیمارستان ها و گروه های خودرو سازی و نیز سایر ادارات دولتی و فعالان در بخش خصوصی بکار گرفته ایم و خوشبختانه دراین راستا توفیقات خوبی حاصل گردیده است

ضمنا این شرکت در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش  از امکان و توانایی سرویس و تعمیرات کاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوی مشتریان گرامی میباشد.

جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

یو پی اس چیست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

یو پی اس چیست؟ / Uninterruptible Power Supply یا به عبارت مختصر یو پی اس (UPS) ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. UPS یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کارعمده آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه می باشد.به عبارت دیگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. سیستم یو پی اس بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد که اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می شود .

 یو پی ااس

 

یو پی اس ها چند نوع اند:

دسته بندی یو پی اس ها غالباً در سه قسمت انجام می شود.

یو پی اس آفلاین (OFF LINE)

این دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند.

 

یو پی اس آنلاین (ON LINE)

در شرایط طبیعی، تأمین خروجی در این نوع UPS ها پس از تصحیح ورودی یعنی پاک سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودیانجام می پذیرد. تنها در مواقعی همچون بروز نقص فنی ،OVER LOAD یا افزایش خارج از رنج دما، یو پی اس به مد BYPASS می رود.

 

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در شرایط عادی این UPS ها ورودی از طریق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل می شود در این هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل کرده و در نهایت از همین طریق خروجی AC تأمین می شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها دارای توان های مختلفی می باشند که نسبت به میزان توان بار مصرفی , محاسبه و طراحی می گردد که معمولا توان این دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده می شود. که شکل های متداول بازار به این صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA می باشد .

 

 

انواع یو پی اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهای تک فاز و سه فاز با برند های معتبر اروپایی ، آمریکایی و آسیایی را دارا می باشد.

باتری یو پی اس
باتری یو پی اس نیکل-کادمیوم از برندهای معتبر باتری یو پی اس می باشد. (انواع باتری اروپایی، کره ای، ژاپنی، چینی، تایوانی، ویتنام، ایرانی)

استابلایزر
به دلایل مختلف، ولتاژ توزیع انرژی ثابت باقی نمی‌ماند و نوسانات قابل‌توجهی را در مقدار اسمی نشان می‌دهد

اصول کار یک UPS
اصول کار یک UPS در ساده ترین ساختار خود به این شکل  است که بار در حالت معمول از ورودی AC تغذیه می کند و همزمان با یکسوسازی ورودی AC توسط شارژر و تبدیل آن به جریان DC باتری را شارژ می کند. بلافاصله در صورت اینکه ورودی AC قطع  شودو یا نا مناسب تشخیص داده شود، INVENTER  با تبدیل ولتاژ DC باتری به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در کار تامین می کند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها دارای تکنولوژی  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  می باشند.
 
استابلایزر یا تثبیت کننده ی ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی الکترونیکی همانگونه که از اسمش معلوم است تضمین کننده یک جریان بدون نوسان است که این موضوع و استفاده از ترانس استابلایزر باعث می شود تا وسیله برقی بواسطه نواسانات جریان الکترونیکی آسیبی نبیند.

کاربردهای استابلایزر ولتاژ به نیاز هر خانه‌ای بدل شده است. هم‌اکنون انواع متفاوتی از استابلایرهای ولتاژ برای کاربردها و با کارایی‌های متفاوت موجود است. پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی مانند چیپ‌های میکروپروسسور و تجهیزات الکترونیک قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلایزر تغییر کند. اکنون این دستگاه‌ها تمام اتوماتیک، هوشمند و به همراه بسیاری کارایی دیگر هستند. همچنین واکنش فوق‌العاده سریعی به نوسانات ولتاژ نشان می‌دهند و به کاربر خود این قابلیت را می‌دهند تا ولتاژ مورد نیاز خود را از راه دور تنظیم کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

 

استابلایزر ولتاژ چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟
استابلایزر ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که صرف نظر از هر تغییر یا نوسانی در ورودی یک ولتاژ ثابت را در پایانه‌های خروجی خود به بار می‌رساند.

هدف اصلی استابلایزر ولتاژ حفاظت از تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی مانند تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و... در مقابل خسارت احتمالی از نوسانات ولتاژ می‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتیبانی 24 ساعته شرکت بهین تجهیز ماهور

 
 
مشاوره رایگان
شما در هر زمان از شبانه روز که نیاز به مشاوره دارید میتوانید با ما تماس بگیرید

 
 
تامین انواع یو پی اس
ارائه دهنده انواع یو پی اس ، برق اضطراری، باتری، استابلایزر و….

 
 
خدمات یو پی اس
امکان ارائه خدمات به کلیه یو پی اس های موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراری
دارای سبد کامل محصولات برق اضطراری( یوپی اس و … )می باشد.

 
جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: یو پی اس، خرید یو پی اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۲:۵۳ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

هشدار آژانس سلامت اروپا، آنفلوآنزا سالمندان را تهدید می کند

تهران – ایرنا – آژانس سلامت اروپا با توجه به در پیش بودن  فصل سرما و ادامه داشتن  همه گیری ویروس کرونا، ابتلا به آنفلونزا را تهدیدی جدی برای افراد سالمند دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه خبری اروپایی «یورونیوز» با انتشار این خبر افزود: بنابر اعلام «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری اروپا» (ECDC) شواهد اولیه حاکی است در پیش بودن فصل ابتلا به آنفلونزا می تواند برای افراد مسن بسیار جدی و  وخیم باشد.

بنابراین گزارش؛ مرکز کنترل و پیش گیری بیماری اروپا دراین باره اعلام کرد: افزایش سریع مبتلایان به آنفلونزا در جریان ادامه داشتن همه گیری کووید-۱۹ می تواند پیامدهای جدی برای افراد مسن و کسانی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند، داشته باشد. این مساله همچنین نهادهای درمانی را که هم اکنون در تلاش برای مبارزه با کووید-۱۹ هستند، تحت فشار بیشتری قرار داده است.

مقالات بیشتر:بهترین خانه سالمندان تهران

یورونیوز افزود: بنابر اعلام ECDC هر ساله  حدود ۲۰ درصد جمعیت کشورها به ویروس آنفلونزا مبتلا می شوند؛ یعنی از هر چهار نفر یک نفر بدان مبتلا می شود. باتوجه به اعمال محدودیت های اجتماعی ناشی از مقابله با شیوع ویروس کرونا در زمستان گذشته شمار افراد مبتلا به آنفلونزا کاهش یافت. اما اکنون به سبب واکسیناسیون و برداشته شدن این محدودیت ها، بیم آن می رود که در زمستان امسال ابتلا افراد به ویروس آنفلونزا افزایش یابد.

این گزارش می افزاید: افراد مسن، زنان باردار و کسانی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند، در معرض  خطر بیشتری  از عوارض ناشی از ابتلا به ویروس آنفلونزا قرار دارند.

یورونیوز گزارش داد: این نهاد درمانی اروپایی برآورد کرد که هر ساله ده ها هزار نفر به علت عوارض ابتلا به ویروس آنفلونزا در منطقه اتحادیه اروپا جان  سپرده و صدها هزار نفر از افراد نیز دراین زمینه در بیمارستان ها بستری می شوند.

مقالات دیگر:مراقبت از سالمند

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۸:۴۹ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

"سجاد نوروزی" مدیر موزه فرش شد

طی حکمی سجاد نوروزی به عنوان رئیس موزه فرش ایران منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرهای رسیده از مرکز ملی فرش حاکی از آن است که روز گذشته مراسم تودیع و معارفه رئیس این موزه برگزار شده است و سجاد نوروزی که پیش از این توسط عزت الله ضرغامی در ستاد انتخاباتی به عنوان دستیار در حوزه کسب و کار در فضای مجازی معرفی شده بود، مسئولیت موزه فرش را بر عهده گرفت.

مقالات بیشتر:بهترین قالیشویی حکیمیه

پیش از این پریسا بیضایی به مدت ۵ سال رئیس موزه فرش بود.

مقالات دیگر:محضر ازدواج با قیمت مناسب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۷:۲۱ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

زنگ‌خطر 3 میلیون سالمند مجرد در 1430

رویداد ایران:زنگ‌خطر 3 میلیون سالمند مجرد در 1430سالمندان مجرد بیش از سالمندان متاهل در معرض بیماری‌های جسمی و قلبی عروقی قرار می‌گیرند ...

ایران در سه دهه گذشته تحولات چشمگیر جمعیتی را تجربه کرده است. این تغییرات جمعیتی می‌تواند منشأ چالش‌های فراوانی برای دولت و مردم هر کشوری قلمداد شود ولی در عین حال با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان برای بهبود وضعیت آینده کشور تلاش کرد. به تازگی رئیس انجمن علمی سالمندان گفته: «اکنون حدود ۸۰ هزار سالمند ازدواج نکرده داریم اما اگر دهه شصتی‌ها به سن سالمندی برسند در سال ۱۴۳۰، حدود سه میلیون سالمند خواهیم داشت که ازدواج نکردند و مجبور می‌شویم برای مراقبت از سالمندان، نیروی مراقب وارد کنیم و این خطر جدی است که باید از اکنون به فکر این موضوع باشیم.» در ادامه، چند نکته مهم از آمارهای این مسئول و آسیب‌های افزایش تجرد سالمندان را خواهید خواند.

  به جای 100 سال، فقط 20 سال فرصت داریم

«احمد دلبری» در گفت‌وگو با شبکه 2 سیما گفته: «در آینده بیشترین رشد جمعیت سالمندی را در جهان خواهیم داشت و این موضوع نگران‌کننده است زیرا زیرساخت‌های لازم را برای این میزان جمعیت سالمند نداریم. دو برابر شدن جمعیت سالمند کشورهای توسعه یافته، ۱۰۰ سال طول کشیده است اما ما فقط ۲۰ سال فرصت داریم. از دولت درخواست می‌کنم یک عزم ملی را برای این موضوع به کار گیرند؛ موضوع سالمندی در کشور برای سامان دهی ۸ میلیون نفر در حد سازمان بهزیستی نیست. در ضمن، مشکلات سالمندان پنج برابر مشکلات جوانان خواهد بود؛ جوان اگر خانه نداشته باشد ازدواج نمی‌کند، اما سالمندی که بیمار می‌شود پنج نفر از اعضای خانواده را درگیر می‌کند. ما هیچ ساختاری که متناسب با نیاز سالمندان باشد در کشور نداریم.»

 مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان غرب تهران

  آسیب‌های تجرد در سالمندی

بررسی های متعدد نشان داده است که سالمندان مجرد بیش از سالمندان متاهل در معرض بیماری‌های جسمی و قلبی عروقی قرار می‌گیرند. همچنین احساس شکست، امید نداشتن به آینده، افسردگی و ... گریبان سالمند مجرد را بیشتر می‌گیرد. چند مورد از اصلی‌ترین این آسیب‌ها عبارت اند از:

1- احساس تلخ تنهایی

دنیای تجرد دنیای تحمل تلخ تنهایی‌هاست، به ویژه در سنین بالاتر که مرد و زن مجرد برخلاف تکامل و غریزه عاطفه‌محور خود باید سفر دو نفره زندگی را یک نفره طی کنند.

2- ناکامی‌های عاطفی

یکی از نیازهای پایه و حیاتی ما آدم‌ها میل وصف نشدنی به دوست داشتن و دوست داشته شدن است. این میل اگر در موعد خود به سرانجام نرسد یا در طول مسیر ازدواج رخ ندهد، به ناکامی منجر می شود و عوارض فکری و روانی بسیاری دارد.

 3- بی‌میل شدن به زندگی‌کیفی

فرد مجرد انگار که گم شده‌ای دارد و دایم با صرف انرژی بسیار به دنبال پیدا کردن آن است. این صرف انرژی که گاه به خطا هم نیمه خود را می‌یابد، حال و روز فرد مجرد را آشفته و بلاتکلیف می‌کند. همه متاهلان این روزهای سردرگمی را تجربه کرده‌اند، اما یک سال، دو سال و در نهایت تمام شده و اکنون متاهل هستند. حال فرض کنید این سردرگمی سال‌ها به طول انجامد. عارضه آن ناامیدی و کاهش انگیزه و بی‌میلی به زندگی کیفی و انسانی و خدای نکرده تمایل به بی‌خیالی و در نهایت پناه بردن به روابط اشتباه است.

  دهه شصتی‌ها دست بجنبانن

ایران امروز کشور جوانی است با زاد ولد بسیار کم و این یعنی یک کشور پیر در آینده نه چندان دور. باید گفت منطقی نگریستن دختران و پسران مجرد و خانواده‌ها شاید بتواند کمکی باشد برای رفع این معضل بزرگ. مقایسه سبک‌زندگی در ایران با سبک‌زندگی اروپایی بسیار اشتباه است که مدنظر بعضی از جوانان مجرد قرار گرفته است. اگرچه شاید پذیرش این موارد برای جوان امروز که مجردی سالم و مستقل است، تقریبا غیر قابل باور باشد اما بهتر است قدری واقع‌بین باشیم و توانمندی و شرایط امروز، جوانان را دچار غرور نکند.

از سوی دیگر، بی‌میلی جوانان به ازدواج تنها عامل این مشکل نیست بلکه باید گفت که پرتوقعی آن‌ها و خانواده‌ها هم در آن نقش دارد. مقایسه کردن و چشم‌و‌هم‌چشمی، ازدواج را ممکن است آن قدر به تاخیر بیندازد که ناگهان خیلی دیر شود و مجرد شانس ازدواج را از دست بدهد. بسیاری از دختران صرف این‌که تحصیلات بالاتری از خواستگار خود دارند، موضوع را منتفی می‌کنند. بهتر است در چنین شرایطی سایر مولفه‌های کفویت را در نظر گرفت و بررسی کرد.

 مراقبت‌های جسمی‌و‌روانی که باید جدی گرفته شود

سالمندان بسیار بیشتر نسبت به جوانان به مراقبت‌های جسمی و روانی نیاز دارند. مهم‌ترین نیاز در سنین سالمندی، تامین رفاه برای زیستن و امنیت مالی است. دسترسی به خدمات مراقبت از سلامت مناسب یکی دیگر از مسائلی است که دولت باید برای حل آن اقدام و زودتر برنامه ریزی‌کند. اصلی‌ترین پیامد اجتماعی داشتن 3 میلیون سالمند در سال 1430، این است که به احتمال زیاد آن‌ها نیازمند افراد یا نزدیکانی خواهند بود که کمک حال‌شان باشند و این موضوع برای سالمند مجرد، ده‌ها برابر نگران کننده‌تر است.

مقالات دیگر:گل فروشی اندرزگو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۵:۲۳ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

آلزایمر در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود

رئیس خانه روانشناسان استان قزوین گفت: آلزایمر در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود چراکه زنان نسبت به مردان طول عمر بیشتری دارند؛ از طرفی افراد دارای مشکلات قلبی و عروقی مستعد ابتلا به آلزایمر هستند این بیماری‌ها در آقایان منجر به مرگ می‌شود و مردان در سن پایین‌تر فوت می‌کنند بنابراین وجود زنان سالمند بیشتر از مردان سالمند باعث می‌شود که تصور کنیم زنان بیشتر به آلزایمر ابتلا می‌شود.

به گزارش ایکنا از قزوین، علیرضا افتخاری بیاتی، رئیس خانه روانشناسان استان قزوین، در همایش آشنایی با آلزایمر که به مناسبت هفته روانشناسی به همت جهاد دانشگاهی قزوین امروز ۳۱ شهریور در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: آلزایمر باید در مراحل اول تحت درمان قرار بگیرد به این منظور داروهایی که به تقویت سلول‌های حافظه کمک می‌کند باید تجویز شود و در کنار آن روان‌درمانی صورت بگیرد.

وی افزود: آلزایمر گران‌ترین بیماری موجود در جهان است و علی‌رغم اینکه مشکل عدیده‌ای برای سالمندان دارد تأثیر زیادی بر خانواده می‌گذارد؛ در ایران آمار دقیقی از افراد مبتلابه آلزایمر وجود ندارد؛ این باور که همه سالمندان در معرض آلزایمر قرار دارند درست نیست بلکه محیط و کیفیت زندگی سالمندان و عوامل ارثی باعث ابتلای سالمندان به آلزایمر می‌شود.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان

رئیس خانه روانشناسان استان اظهار کرد: آلزایمر سه مرحله دارد، در آلزایمر خفیف عملکرد فرد کمی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و فرد به فراموشی مبتلا می‌شود، این مرحله شامل گم کردن راه یا گم کردن کلید خانه است و اگر درمان صورت نگیرد آلزایمر به مرحله‌ای می‌رسد که فرد نیاز به مراقبت ویژه دارد.

افتخاری یادآور شد: آلزایمر را پزشکان از طریق سی‌تی‌اسکن و ام آر ای تشخیص می‌دهند و روانشناسان با انجام تست و غربالگری می‌توانند تشخیص دهند که فرد به آلزایمر مبتلا است؛ آلزایمر در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود چراکه زنان نسبت به مردان طول عمر بیشتری دارند؛ از طرفی افراد دارای مشکلات قلبی و عروقی مستعد ابتلا به آلزایمر هستند این بیماری‌ها در آقایان منجر به مرگ می‌شود و مردان در سن پایین‌تر فوت می‌کنند بنابراین وجود زنان سالمند بیشتر از مردان سالمند باعث می‌شود که تصور کنیم زنان بیشتر به آلزایمر ابتلا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آلزایمر قابل‌پیشگیری است و با روان‌درمانی و دارو می‌توانیم سیر بیماری را کاهش دهیم تا به‌سرعت به مرحله نهایی نرسد، با دریافت دارو می‌توان سیر بیماری را از ۴ و ۸ سال به ۲۰ سال رساند، برخی به‌اشتباه تصور می‌کنند که آلزایمر در سالمندی طبیعی است و باید اجازه داد سیر طبیعی را طی کند اما این‌طور نیست و با دارو می‌توان کاهش داد.

این روانشناس بیان کرد: در مرحله اول بیماری نوعی اختلال ذهنی فردی ایجاد می‌شود و خود فرد می‌داند مشکل ایجادشده است اما در تست نمره خوبی می‌گیرد؛ زمانی که فرد اعلام می‌کند حافظه‌اش ضعیف شده است اگر جدی نگیریم مراحل بعدی رخ می‌دهد، وقتی مراحل بیماری پیشرفت کند، فرد به مرحله‌ای می‌رسد که نمی‌تواند خوب و بد را تشخیص دهد اما ازنظر عاطفی شرایط خوبی دارد.

وی اظهار کرد: در مرحله پیشرفته نیاز به لمس درمانی وجود دارد، باید با سالمند رابطه عاطفی ایجاد شود، گاهی سالمندانی که در خانه سالمندان هستند یا سالمندانی که دچار آلزایمر شدن بهانه می‌گیرند که می‌خواهند به خانه خودشان بروند، درحالی‌که بحث خانه رفتن مطرح نیست و فرد صرفاً می‌خواهد احساس قلبی نزدیکی به محیط زندگی احساس کنند درواقع منظورشان از خانه فضای فیزیکی نیست بلکه حس و حالی است که از قرار گرفتن در بین اعضای خانواده دریافت می‌کند.

 

افتخاری خاطرنشان کرد: در این مواقع باید سالمند را بغل کرد یا ارتباط لمسی با وی برقرار کرد برای مثال می‌توانیم بازوی سالمند را لمس و حس مراقبت را به او القا کنیم، باید دید سالمند چه زمان‌هایی احساس نیاز می‌کند برخی از سالمندان با خاموش شدن برق‌ها یا بالا بودن صدای تلویزیون احساس بی‌قراری می‌کنند که باید موردتوجه قرار بگیرند.

وی بیان کرد: گاهی با توجه به بی‌قراری‌ها نیاز است داروی آرام‌بخش به سالمندان داده شود، یکی از مشکلات آلزایمر وابستگی شدید به یک فرد است، صحبت کردن در خصوص خاطرات برای سالمندان خیلی خوب است عمدتاً حافظه کاری و فعال از بین می‌رود اما حافظه بلندمدت تقریباً ثابت است و خاطرات قدیمی برایشان باقی می‌ماند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: ظهور علائم آلزایمر معمولاً ۶۵ سال به بالا است، برای مثال آدرس خانه را گم می‌کنند یا قاشق و بشقاب را اشتباهی در یخچال می‌گذارند، آتروفی مغز و کوچک شدن مغز روند طبیعی است اما آلزایمر ربطی به کوچک شدن مغز ندارد درحالی‌که اغلب مردم به‌اشتباه فکر می‌کنند این روند طبیعی پیری است درحالی‌که در پیری توانایی ظرفیتی برای عملکرد سریع کاهش پیدا می‌کند اما این‌طور نیست که حافظه ازدست‌رفته باشد.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از آلزایمر باید سبک زندگی تغییر کند، فعالیت‌های ورزشی، ذهنی، خواندن کتاب، مطالعه کردن، بالا بودن سطح تحصیلات عوامل تأثیرگذاری است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مقالات بیشتر:آرایشگاه زنانه غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۷:۵۶ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

مصرف ماست برای سالمندان مبتلا به فشار خون بالا مفید است

نتایج مطالعات یک گروه بین‌المللی در دانشگاه مین در آمریکا نشان می‌دهد مصرف ماست می‌تواند به کاهش فشار خون سالمندان مبتلا به فشار خون بالا کمک کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این عارضه عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان

در این آمار آمده است از هر چهار مرد یک نفر و از هر پنج زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

مطالعات جدید با بررسی داده‌های مربوط به سلامت حدود ۹۱۵ بزرگسال با میانگین سنی ۶۲.۱ سال نشان می‌دهد ۶۲ درصد این افراد به فشار خون بالا مبتلا هستند. این مطالعه در ادامه نشان داد مصرف ماست به میزان قابل توجهی فشار خون این افراد را کاهش می‌دهد. در ادامه بیان شده است که لبنیات مصرف شده باید کم‌چرب باشند.

ماست یکی از مهمترین مواد غذایی موثر بر فعالیت باکتریوم مفید است. ماست حاوی یک خانواده خاص از باکتری‌ها به نام پروبیوتیک (Probiotics) است. این باکتری‌ها در حین فرآیند هضم زنده باقی می‌مانند و برای سلامتی بسیار مفید هستند.

به علاوه برخی از مواد غذایی حاوی یک نوع خاص از باکتری‌ها به نام پری بیوتیک (prebiotics) هستند که یک رابطه همزیستی سالم ایجاد می‌کنند؛ همچنین این مواد باعث افزایش جمعیت باکتری‌های سالم در بدن و به خصوص دستگاه گوارشی می‌شوند.

برای رسیدن به حداکثر سلامتی، استفاده از هر دو نوع مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک نیاز است. این باکتری‌ها باعث جلوگیری از انواع عفونت می‌شوند و با تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت دستگاه گوارش، سلامتی را تضمین می‌کنند. سلامت میکروبیوم روده نقش مهمی در کاهش وزن و جلوگیری از بروز سرطان روده دارد.

جدیدترین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد فشار خون (۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی)

-فشار خون یک وضعیت جدی پزشکی است که میزان خطر بروز بیماری‌های قلبی، مغزی، کلیه و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

- حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که حدود دو سوم این آمار در کشور‌های فقیر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند. فشار خون بالا علت اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.

-درسال ۲۰۱۵ میلادی از هر ۴ مرد یک نفر و از هر ۵ زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلا شده است.

-یکی از مهمترین اهداف بهداشت جهانی در زمینه بیماری‌های غیرمسری، کاهش فشار خون بالا به میزان ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

 

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش فشار خون

-کاهش مصرف نمک به میزان کمتر از پنج گرم در روز

-مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه

-ورزش منظم

-عدم استعمال دخانیات و مصرف الکل

-اجتناب از مصرف غذا‌های چرب

-اجتناب از مصرف چربی‌های ترانس

-بررسی روزانه فشار خون

-جلوگیری از استرس

-درمان فشار خون در صورت افزایش

نتایج این مطالعه در نشریه Dairy منتشر شده است.

مقالات دیگر:سالن زیبایی غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۳۵ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)

معضل تک‌سالمندی به تک‌فرزندی اضافه می‌شود

معاون فنی بیمه گفت: کشور ایران تا دو دهه آینده با بحران بزرگ سالمندی جمعیت مواجه خواهد شد و مهم‌ترین دغدغه ما در این حوزه سالمندانِ تنهاست.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مسعود همتی گل سفیدی، معاون فنی بیمه با اشاره به حساسیت ویژه موضوع سالمندان گفت: سن امید به زندگی در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ سال بود اما در حال حاضر امید به زندگی به ۷۸ سال رسیده و نتیجه اضافه‌شدن این ۳۲ سال به امید به زندگی هم افزایش جمعیت سالمندان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۲۰ این تعداد دوبرابر می‌شود و به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و در سال ۱۴۳۵ نیز یک‌سوم از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان

معاون فنی بیمه با اشاره به اینکه طبق برنامه سوم توسعه، «شورای ملی سالمندان» برای ساماندهی امور این قشر ضروری اعلام شد گفت: متأسفانه هیچ عزم جدی در این مورد ندیدیم و در حال حاضر هم عزم دولت جواب نمی‌دهد و باید به یک عزم ملی رسید.

همتی اظهار کرد: کشور ایران تا دو دهه آینده با بحران بزرگ سالمندی جمعیت مواجه خواهد شد و مهم‌ترین دغدغه ما در این حوزه سالمندانِ تنهاست.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۶۰ درصد منابع بیمه‌ای کشور صرف جمعیت سالمند می‌شود افزود: اگر دولت برای این مسئله چاره‌اندیشی نکند قطعاً تا سال ۱۴۳۵ که یک‌سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خاهند داد و آن‌وقت باید تمام منابع بیمه‌ای را صرف سالمندان کرد.

معاون فنی بیمه افزود: دولت سیزدهم باتوجه‌به افزایش امید به زندگی که به حدود ۸۰ سال می‌رسد و سن بازنشستگی که در حال حاضر ۶۰ سالگی است باید تدابیری را در نظر گیرد.

به گفتة همتی اگرچه شیوع بیماری کرونا آمار فوتی‌ها را افزایش داده اما به‌خاطر محدودیت‌ها نرخ فوتی‌های ناشی از حوادث و تصادفات کاهش‌یافته و کمتر از ۱۰ درصد به آمار فوت افزوده شده است.

وی گفت: ازآنجایی‌که اکثر سالمندان به جز بازنشستگان در هیچ اداره و سازمانی کار نمی‌کنند، ۸۰ درصدشان هم درگیر بیماری خفیف هستند و هزینه درمان آنها نیز سه و نیم برابر افراد غیر سالمند است لذا از دید بیمه‌ها مورد مناسبی برای درمان انفرادی، خانواده یا گروهی نیستند ازاین‌رو یا حق بیمه بیشتری از آنها گرفته می‌شود یا کلاً تحت پوشش قرار نمی‌گیرند.

همتی ضمن انتقاد از اینکه یک‌سوم سالمندان کشورمان هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند از دولت، صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های پایه نیز درخواست کرد که بیشتر هوای سالمندان را داشته باشند.

مقالات دیگر:گل فروشی سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۴:۴۷ توسط:anoshaaa موضوع: نظرات (0)